۵۰ درصد کل بیت کوین های در گردش در ۲ سال اخیر اصلا جابجا نشده است!

در ۱۰ آوریل، آنتونی پمپلیانو، اینفلوئنسر رمزارز تاکید کرد که ۵۳ درصد از عرضه در گردش بیت کوین در دو سال گذشته راکد و غیرفعال بوده است.

 پومپلیانو با استناد به داده های منتشر شده توسط گلسنود اشاره کرد که این یک رکورد جدید برای بیت کوین است که توسط گلسنود ردیابی شده است.

۵۰ درصد کل بیت کوین های در گردش در ۲ سال اخیر اصلا جابجا نشده است!1

علاوه بر این، این کارآفرین ارز دیجیتال به بیت کوین هایی اشاره کرد که برای ۵ تا ۱۰ سال است که حرکت نکرده است. طبق داده ها، تقریباً ۲۹ درصد از عرضه در گردش بیت کوین در پنج سال گذشته جابه جا نشده است. این مقدار بیش از ۵.۶ میلیون بیت کوین است که در زمان نگارش این مقاله حدود ۱۵۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

حدود ۲.۷ میلیون بیت کوین به ارزش ۷۶ میلیارد دلار در یک دهه گذشته دست نخورده است. پمپلیانو اظهار داشت که این بیت کوین ها به طور بالقوه ممکن است از بین رفته یا در دست «منضبط ترین و صبورترین سرمایه گذاران جهان» باشد.

برخی از اعضای جامعه بر این باورند که این داده ها به معنای این است که وقتی بیت کوین در بالاترین حد خود بوده سرمایه گذاران خرید کرده اند و منتظر زمان مناسب برای فروش هستند.

در همین حال، کلمه کلیدی (بیت کوین) اخیراً در صدر فهرست محبوب ترین عبارات جستجو در ایالات متحده قرار گرفته است که نشان می دهد آمریکایی ها اخیراً در مورد بیت کوین کنجکاو شده اند. این اصطلاح از سایر کلمات کلیدی پرطرفدار مانند دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و الویس پریسلی خواننده آمریکایی پیشی گرفته است.

افزایش علاقه جستجوی آمریکایی ها به بیت کوین به دنبال اعلامیه ای از سوی فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر تایید راه اندازی سیستم پرداخت FedNow صورت گرفت. در ۱۶ مارس، دولت ایالات متحده گفت که پلت فرم پرداخت های فوری در ماه جولای راه اندازی خواهد شد.

سیستم پرداخت دیجیتال آتی FedNow در آمریکا نگرانی هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی مالی و نظارت دولت بر تراکنش ها ایجاد کرده است.

 از همین رو بیت کوین یک جایگزین غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور است که می تواند از آزادی مالی و حریم خصوصی مردم در عصر CBDC ها محافظت کند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.