بانک ملی ایران،کشور را از واردات کارت‌های هوشمند سوخت بی‌نیاز کرد

ابوالفضل نجار زاده در آیین رونمایی از تولید کارت هوشمند سوخت که با حضور اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی ایران و مدیران ارشد شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، برگزار شد، گفت: همکاری بانک ملی ایران با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره خودکفایی و حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.

بانک ملی ایران،کشور را از واردات کارت‌های هوشمند سوخت بی‌نیاز کرد

سرپرست بانک ملی ایران تاکید کرد: هر زمان در تولیدات استراتژیک، کشور به خارج وابسته بوده است این کشورها در بزنگاه ها دست ما را خالی گذاشته اند؛ از این رو بومی سازی کارت های هوشمند سوخت در داخل می تواند دغدغه هایی که در این باره وجود دارد را از بین ببرد.

وی با تقدیر از خدمات کارکنان شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، افزود: این شرکت با سابقه 85 ساله در حوزه چاپ از باسابقه ترین شرکت هایی است که در زمانی که بانک مرکزی شکل نگرفته بود، اقدام به چاپ اسکناس و اوراق بهادار در کشور کرده است.

نجارزاده بیان کرد: انتشار کارت هوشمند سوخت تنها با تجربه و دانش کارکنان شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران میسر شده است و امیدوارم این روند تداوم یابد.

سرپرست بانک ملی ایران تاکید کرد: این ظرفیت در شرکت چاپ و نشر بانک وجود دارد که سالانه ده میلیون کارت سوخت تولید شود.

وی افزود: بانک ملی ایران آمادگی تولید  داخلی کارت هوشمند ملی را دارد.

نجارزاده ادامه داد: توانمدی های این شرکت موجب شد تا به عرصه تولید کارت های هوشمند ملی نیز وارد شود و در حال حاضر نمونه هایی از کارت ملی ساخته شده و تحویل سازمان ثبت احوال کشور شده است و به محض تایید آنها، روند تولید کارت های هوشمند نیز در این شرکت آغاز می شود تا دغدغه های مردم در این باره برطرف شود.

نجارزاده بر گسترش همکاری های فنی و دانش بنیان با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز تاکید کرد و افزود: بانک ملی ایران برای راه اندازی کیف پول الکترونیکی سوخت برای مشتریان میلیونی بانک و تجهیز جایگاه های سوخت به ابزارهای نوین پرداخت بر اساس فناوری های روز و دانش بنیان آمادگی کامل دارد.

نژاد علی: با اقدام بانک ملی محدودیت تعداد کارت های هوشمند سوخت بر طرف می شود

علی اکبر نژاد علی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این مراسم گفت:در حال حاضر تکنولوژی “چیپ” های کارت های هوشمند سوخت منحصر به چند کشور است و بومی سازی چاپ کارت هوشمند سوخت توسط شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران،خبر خوشی است که امیدوارم به طور کامل ما را از کشورهای دیگر بی نیاز کند.

وی افزود:در شرایط فعلی، تنگناهایی برای صاحبان کارت های سوختی که کارتشان مفقود شده است وجود دارد که موظف هستیم این کارت ها را تولید و در اختیارشان قرار دهیم.

نژاد علی تاکید کرد: با اقدام شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران امیدوارم که محدودیت هایی که درباره تعداد کارت های سوخت وجود دارد نیز بر طرف شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: پیش از این برای رفع مشکل تعداد کارت های سوخت تلاش شد تا توسط چند پیمانکار از سوی کشورهای دارنده این تکنولوژی اقدام شود که این فرایند طولانی شد.

وی افزود: بعد از آن شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران وارد ماجرا شد و با توجه به توانمندی این شرکت در تولید این نوع کارت ها، قرارداد تولید هزار کارت سوخت منعقد شد و به زودی همکاری ما با بانک ملی ایران برای تولید کارت های هوشمند سوخت،گسترش می یابد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.