برترین کشتی‌گیران آزاد و فرنگی دنیا معرفی شدند

اتحادیه جهانی کشتی اسامی برترین کشتی‌گیران آزاد و فرنگی جهان در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

احمد تاج الدین اف، کشتی گیر داغستانی الاصل کشور بحرین که مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم در کشتی آزاد جهان را به دست آورد به عنوان بهترین آزادکار سال انتخاب شد. تاج‌الدینوف ۱۹ ساله در سال ۲۰۲۳ دستاورد‌های بزرگی داشت.

او علاوه بر قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و قهرمانی بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص داد در حالی که در مسابقات جهانی از سد کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله‌یف روس گذشته بود. این پدیده کشور بحرین، در بازی‌های آسیایی هم مجتبی گلیج را شکست داد.

لوئیس اورتا سانچز از کوبا که مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان را از آن خود کرد هم به عنوان بهترین فرنگی کار سال انتخاب شد. این کشتی گیر باتوجه به اینکه در توکیو قهرمان وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک شده بود و در دو وزن بالاتر توانست سال ۲۰۲۳ را با طلای جهانی به پایان برساند، به عنوان کشتی‌گیر سال فرنگی جهان معرفی شد.

امیرحسین زارع کشتی گیر سنگین وزن کشورمان در بخش آزاد و امین میرزازاده دیگر سنگین وزن ایران در بخش فرنگی نامزد کسب عنوان بهترین کشتی گیر دنیا بودند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.