روند نزولی بیت کوین تا زیر سطح 23 هزار دلار ادامه دارد؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، روز دوشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر شنیدن حرف‌های جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو بودند، ارزش بیت کوین به زیر سطح 23000 دلار سقوط کرد.

تأثیرگذاران اصلی در این رویداد بیت کوین و سایر دارایی‌ها، افزایش ترس پیرامون همه‌گیری دوباره کرونا و بازار متلاطم کریپتو بود. گفتنی است، ترکیب این عناصر منجر به افزایش فعالیت معاملاتی در ارزهای دیجیتال شد. از طرفی دیگر، صعودی بودن دلار آمریکا نیز تأثیر قابل توجهی بر فضای کریپتو داشت.

اکنون، معامله‌گران در هنگام سرمایه‌گذاری با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند، زیرا گفتگوی آتی بین جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی در روز سه شنبه انجام خواهد گرفت. انتظار می‌رود این گفتگو بینش جدیدی را در مورد چشم انداز اقتصادی به سرمایه‌گذاران ارائه دهد.

نمودار بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

تا این لحظه ارزش بیت کوین حدود 23000 دلار قرار دارد. در 24 ساعت گذشته حجم معاملات این رمز ارز 21.8 میلیارد دلار بوده و 2.17 درصد کاهش را پشت سر گذاشته است. این ارز دیجیتال، از نظر ارزش بازار با 441 میلیارد دلار ارزش در رتبه اول قرار دارد.

در حال حاضر بیت کوین حول سطح حمایت 22700 دلار در نوسان است. در صورت شکستن این سطح، کاهش بیشتر قیمت و در نهایت نزول آن به 22,400 دلار پیش بینی می‌شود. این مسئله می‌تواند به عنوان یک نقطه حمایت بالقوه در نظر گرفته شود.

تجزیه و تحلیل تکنیکال با استفاده از ابزارهایی مانند RSI و MACD نشانه‌هایی از افزایش احتمالی فشار فروش را در بیت کوین نشان می‌دهند که متعاقباً می‌تواند منجر به کاهش ارزش این ارز دیجیتال به 22350 دلار به عنوان پایین‌ترین سطح شود.

با توجه به میانگین متحرک نمایی 50 روزه، بیت کوین ممکن است با مقاومت نزدیک به سطح 23250 دلار مواجه شود و تحت این مقاومت، روند همچنان نزولی همچنان قوی است. اگر قیمت از مرز 23250 دلار فراتر رود، بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند به سطح 23500 دلار برسد.

روند صعودی دلار آمریکا علیه روند صعودی بازار کریپتو

بازار جهانی کریپتو نتوانست رشد صعودی هفته قبل خود را حفظ کند و روز دوشنبه وارد یک روند نزولی شد و قیمت بیت کوین 2.5 درصد کاهش یافت زیرا گزارش بازار کار مشخص کرد که فرصت‌های شغلی ایالات متحده در ژانویه بیش از حد انتظار رشد کرده است. این امر باعث ایجاد ابهام در مورد تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره شد و بنابراین تأثیر منفی بر قیمت ارزهای دیجیتال به همراه داشت.

بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده در آخر هفته، به دنبال کاهش ارزش سهام ایالات متحده که به دلیل افزایش غیرمنتظره آمار رشد اشتغال در روز جمعه به وجود آمد، کاهش یافتند. بنابراین، نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره انتظاری افزایش یافته است که در نهایت فشار نزولی را بر بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌کند.

سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار اظهارات رئیس فدرال رزرو در طی این هفته هستند. رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرده است که اقدامات تهاجمی‌تری در جهت مبارزه با تورم پیش بینی می‌کند.

هفته گذشته، فدرال رزرو طبق پیش بینی‌های انجام شده، نرخ بهره را افزایش داد و نشان داد که به زودی دوباره این کار را تکرار خواهد کرد. با حرکت رو به جلو، بازارها سرنخ‌های اقتصادی بیشتری را از سخنرانی رئیس جروم پاول در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی در روز سه شنبه جستجو می‌کنند.

بیت کوین در سریلانکا

Nandalal Weerasinghe، رئیس بانک مرکزی، معتقد است که پذیرش ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، وضعیت اقتصادی کشور را بدتر خواهد کرد. تیم دریپر، میلیونر آمریکایی اخیراً به سریلانکا سفر کرد و پیشنهاد استفاده از بیت کوین را به عنوان پول قانونی برای مبارزه با فسادی که باعث تورم شدید این کشور شده است، ارائه کرد.

در طی یک برنامه تلویزیونی در سریلانکا، دریپر با رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه و ویراسینگه ملاقات کرد تا بیت کوین را به عنوان راه حلی عملی برای حل مسائل مالی این کشور، پیشنهاد کند.

ناندالال ویراسینگه، رئیس بانک مرکزی سریلانکا، معتقد بود که انجام این کار وضعیت اقتصادی کشور را تشدید می‌کند. در نتیجه، این خبر تا کنون تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین نداشته است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.