فدراسیون دانش آموزی آینده ورزش کشور است

به گزارش خبر گزاری اقتصاد جوان ، آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور و رونمایی از طرح صد در صد (صد مسابقه در صد روز) صبح روز شنبه 29/ 7/ 1402 با حضور رضامراد صحرایی و کیومرث هاشمی در مدرسه پسرانه شهیددستغیب و همزمان در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه سراسر کشور برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در ‌این برنامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌‌هایی در خصوص سه موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش داشته‌اند، گفت: انجام این سه کار موجب عاقبت به‌خیری هر فردی خواهد شد و حال وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش دست به دست هم داده‌اند تا شما دانش‌آموزان در این سه کار موفق باشید.

رضامراد صحرایی افزود: در آموزش و پرورش و براساس سند تحول بنیادین، ۶ نوع تربیت دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها تربیت بدنی و ورزش است، حوزه‌ای که بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: مسیر قوی شدن ایران در هر حوزه‌ای از مدرسه، با مدرسه و در مدرسه‌ها رقم می خورد. اگر قهرمان ملی می‌خواهیم باید در مدرسه آن را پیدا کنیم. در دو سالی که گذشت در دولت سیزدهم طرح شهید سلیمانی را اجرا کردیم که در این طرح قریب به ۲۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ساخته شد. تعداد زیادی زورخانه در حوزه دانش‌آموزی در حال شکل گیری است. رویداد پدر و پسری و مادر دختری را برای اولین بار در آموزش و پرورش برگزار کردیم.

صحرایی گفت: فدراسیون دانش آموزی ما نقطه اتصال تمام فدراسیون‌های کشور است چراکه استعدادها را پیدا کرده و به آنها معرفی می‌کند. ما برای ایجاد رابطه بین فدراسیون دانش‌آموزی و سایر فدراسیون‌ها به منظور کشف استعدادها و تبدیل کردن آنها به قهرمانان آینده آمادگی کامل داریم. در حال حاضر نیز به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی طرح ۱۰۰ در ۱۰۰ را اجرا و برنامه ریزی آن را آغاز کردیم، یعنی ۱۰۰ رویداد و مسابقات ورزشی در ۱۰۰ روز مدرسه‌ای از ابتدای آبان تا انتهای اسفند اجرا شود. اینها زمینه‌ای برای استعداد یابی است.

کیومرث هاشمی در این مراسم گفت: در حال حاضر محور اصلی برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان روی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی متمرکز است و اعتقاد قلبی و راسخ داریم که هرچه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش بیشتر شود، در همه ابعاد ورزش موفق خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته هرچه قهرمان داشتیم از درون مدرسه رشد می‌کردند، ان‌شالله با فعالیت‌های مشترک و برگزاری برنامه‌ها و مسابقات دانش‌آموزی مجددا این امر مسیر خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تاکید کرد: این فدراسیون می‌تواند نقش پشتیبان را برای ۵۴ فدراسیون ورزشی کشور ایفا و قهرمانان خوبی را‌ به جامعه ورزش معرفی کند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین طی دو ماه آینده در شورای عالی ورزش کشور، از دو سند با حضور ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد که محور اصلی آن‌ها آموزش و پرورش و ورزش دانش‌آموزان است. ان‌شالله براساس این دو سند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.