فروش حساب‌های هک شده رمزارزی در دارک‌نت/ قیمت هر حساب چند؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز حساب‌های کاربری رمزارزی بیشترین اکانت‌های هک شده آنلاین در فضای مجازی محسوب می‌شوند. بر اساس گزارش یک شرکت امنیتی، هکر‌ها در فضای دارک‌نت به خرید و فروش این اکانت‌ها می‌پردازند.

فروش حساب صرافی رمزارزی در دارک‌نت

بر اساس گزارش جدید شرکت امنیت داده Privacy Affairs که در تاریخ 24 آپریل منتشر شده است، رازهای جدیدی درباره فروش اکانت‌های رمزارزی توسط هکرها در فضای دارک‌نت فاش شده است. این گزارش که با نام «شاخص قیمت دارک وب» منتشر شده است، اظهار می‌کند که تمامی حساب‌های کاربری احراز هویت شده و تایید شده (verified) در صرافی‌ها و پلتفرم‌های رمزارزی با قیمت‌های پایینی در دارک‌نت به‌ فروش می‌رسند.

قیمت هر حساب رمزارزی هک شده

بر اساس این گزارش قیمت‌ اکانت‌های هک شده اما تاییدشده و دارای هویت به شرح زیر است:

حساب صرافی کراکن: 1170 دلار

حساب صرافی بایننس: 300 دلار

حساب صرافی کوین‌بیس: 250 دلار

حساب صرافی Bittrex (احراز هویت ایالات متحده آمریکا): 30 دلار

ارقام منتشر شده در سال جاری نشان می‌دهد که تقاضا برای چنین اکانت‌هایی افزایش یافته که باعث افزایش قیمت خرید آنها شده است. برای مثال، در سال 2022، قیمت حساب کاربری در صرافی کراکن و بایننس بین 250 تا 260 دلار بوده است. به کمک چنین حساب‌های تاییدشده‌ای، می‌توان قوانین KYC (احراز هویت مشتری) را به راحتی در صرافی‌های مشهور رمزارزی، دور زد.

حساب‌های بانکی فروشی در دارک‌نت

حساب‌های رمزارزی، تنها حساب‌هایی نیستند که در فضای دارک‌نت عرضه می‌شوند. بر اساس تحقیقات این مرکز، اطلاعات حساب اعتباری بانکی با اعتبار 5000 دلار تنها به قیمت 110 دلار در این بازار به‌ فروش می‎‌رسند. همچنین، ابزار احراز هویت (login credentials) حساب‌های بانکی آنلاین با موجودی تا سقف 2000 دلار با قیمت تنها 60 دلار عرضه می‌شوند. حساب‌های وبسایت‌های ایربی‌اند‌بی، فیسبوک و جیمیل نیز از قیمت 25 دلار در فضای دارک‌نت عرضه می‌شوند.

معضل هک حساب‌های صرافی‌ها

هک حساب‌های صرافی‌های رمزارزی یکی از معضلات بزرگ در این بازار به‌شمار می‎‌رود. برای مثال، یکی از کاربران صرافی آمریکایی کوین‌بیس به دلیل حمله به حساب کاربری وی، از این صرافی شکایت کرده است. این کاربر مدعی شده است که در این حمله، 90 درصد از پس‌انداز زندگی خود را از دست داده است. این فرد قربانی حمله‌ای به عنوان SIM swap شده است که در آن، هکر‌ها با هک و بدست آوردن کنترل شماره تلفن همراه کاربر، وارد حساب کاربری وی می‌شوند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.