هشدار پیامکی بانک‌ها درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال

به گزارش زهرا نجف پور خبر نگار اقتصاد جوان برخی از بانک‌های ایران در روزهای اخیر اقدام به ارسال پیامک‌های مبنی بر هشدار درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال ارسال کرده‌اند.

پیامک هشدار کلاهبرداری رمزارزی

در روزهای اخیر پیامکی ما محتوای زیر برای مشتریان بانک‌های کشور ارسال شده است:

یکتانت

کاربر گرامی؛ آگهی‌های کاریابی که شما را برای ثبت نام در سایتهای فروش ارز دیجیتال و اقدام به خرید رمزارز ترغیب می‌نماید، کلاهبرداری و به قصد سواستفاده از هویت و حساب بانکی شما با اهداف مجرمانه می‌باشند و مسئولیت قانونی آن بر عهده شما است. 

به دلیل رشد کاربران فعال در بازارهای ارز دیجیتال و علاقه شهروندان ایران به این دارایی‌های دیجیتال، کلاه‌برداران با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد درباره این بازار، به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند. کلاه‌برداران ممکن است از افراد را با وعده دریافت حقوق و یا پاداش به صورت ریالی یا رمزارزی، ترغیب به افتتاح حساب در صرافی‌های رمزارزی کنند و اقدام به سوءاستفاده از حساب بانکی متصل شده آنها به حساب کاربری کنند. 

همچنین ممکن است که از افرادی که در کیف‌پول ارز دیجیتال نگهداری می‌کنند درخواست کنند تا عبارت کلیدی امنیتی کیف‌پول خود را در اختیار آنها بگذارند و سپس اقدام به برداشت دارایی‌های آنها کنند.

چگونه از کلاه‌برداران رمزارزی در امان بمانیم؟

برای حفظ امنیت کیف‌پول رمزارزی خود با نکات زیر را رعایت نمایید:

به اشتراک نگذاشتن عبارت کلیدی: نباید به هیچ‌ عنوان و با وعده واریز پاداش، عبارت کلیدی و اطلاعات کاربری کیف‌پول خود را در اختیار کسی بگذارید.

در انتخاب کیف‌پول خود دقت کنید: از کیف‌پول معتبر برای نگهداری دارایی‌های خود نگهداری کنید. استفاده از کیف‌پول‌های سرد و فیزیکی، امن‌ترین روش نگهداری ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند چرا که   اتصالی به اینترنت ندارند.

عدم استفاده از وای‌فای عمومی: در هنگام استفاده از کیف‌پول خود و یا ورود به صرافی، از اینترنت فضاهای عمومی به دلیل امنیت پایین استفاده نکنید

فعال‌ کردن احراز هویت دو عاملی: در کنار انتخاب رمز عبور قوی و پیچیده، فعال کردن احراز هویت دو عاملی بسیار در امنیت کیف‌ پول موثر است. به کمک این احراز، پس از وارد کردن شماره کاربری و رمز عبور، پیامک یا ایمیلی به آدرس ثبت شد به کاربر ارسال خواهد شد و هویت وی در این مرحله احراز خواهد شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.