کاربران ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ به یک میلیارد نفر می‌رسد؟

به عقیده تحلیلگران، مالکیت جهانی ارزهای دیجیتال ممکن است در سال آینده میلادی به نزدیک یک میلیارد نفر افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز، با وجود شرایط دشوار بازار در سال 2023، تحلیلگران همچنان خوشبین به آینده ارزهای دیجیتال هستند. برخی پیش‌بینی می‌کنند، تعداد کاربران ممکن است تا سال 2024 به نزدیک به یک میلیارد نفر برسد.

در گزارش اخیری از صرافی ارز دیجیتال  Bitfinex، تحلیلگران تاکید کرده‌اند که تعداد کل صاحبان ارزهای دیجیتال در 1 دسامبر به 575 میلیون نفر رسیده. این عدد نسبت به ابتدای سال 2023، افزایش یافته است. این گزارش همچنین پیش بینی کرد که مالکان ارزهای دیجینال ممکن است در سال 2024 بین 850 تا 950 میلیون نفر افزایش یابد؛ البته اگر شرایط صعودی بازار ادامه یابد.

رشد سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها در سال 2023

تحلیلگران همچنین به رشد فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه اشاره داشتند. آنها تاکید کردند که اگر یک صندوق معاملاتی قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین spot تأیید شود، بازار می‌تواند از جریان‌های پیش بینی شده کنونی پیشی بگیرد.

مایکل سونسن شاین، مدیر عامل Grayscale Investments، در مصاحبه CNBC این نظر را تأیید کرد و گفت که پذیرش یک ETF بیت کوین اسپات می‌تواند به طور قابل توجهی پذیرش این رمزارز را تقویت کند.

علاوه بر پیش بینی‌های Bitfinex، وب سایت آماری Statista نیز رشد قوی در پایگاه کاربران ارز دیجیتال پیش بینی می‌کنند. Statista تخمین می‌زند، تعداد کاربران ارزهای دیجیتال می‌تواند در سال 2024 به نزدیک 833 میلیون نفر و تا سال 2028 به حدود 992 میلیون نفر برسد.

پیش بینی‌های اخیر نشان می‌دهند که ارزهای دیجیتال برای پذیرش بیشتر توسط دیگر نهادها در سال‌های آینده آماده می‌شوند. این خبر همزمان با پیشرفت‌های بخش فناوری، افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی و تحولات قانونی تقویت می‌شود. با رشد صنعت کریپتو، انتظار می‌رود این بازار نقشی فزاینده در چشم‌انداز مالی جهانی ایفا کنند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.