احتمال صعود بازار ارز دیجیتال همزمان با افزایش انتقالات به کیف‌پول‌های شخصی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز  ، Alkesh Shah و Andrew Moss، استراتژیست‌های BofA در یادداشتی نوشتند: طی هفته منتهی به 4 آوریل، دوره‌ای که نشان‌دهنده دومین خروجی خالص بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال در سال جاری بود، 368 میلیون دلار خالص از ارزهای دیجیتال برتر به کیف‌پول‌های شخصی منتقل شدند.

به گفته این دو تحلیلگر، سرمایه‌گذاران زمانی که قصد نگهداری توکن‌ها را دارند، توکن‌ها را از کیف‌های صرافی به کیف‌های شخصی خود منتقل می‌کنند که نشان‌دهنده کاهش بالقوه فشار فروش در بازار است.

استراتژیست‌ها در یادداشت خود گفتند که نگرانی‌های ناشی از محدودیت‌های نظارتی ایالات متحده در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌تواند عامل اصلی ایجاد این جریان از پلتفرم‌ها باشد.

افزایش انتقالات ارز دیجیتال

Garry Krugljakow، بنیانگذار 0VIX، یک پروتکل open-source جهت وام و استقراض، اظهار داشت که معامله‌گران منتظر سیگنال مهم دیگری برای تأیید شکست بیت کوین هستند. به گفته وی، داده‌های اقتصادی که قرار است در هفته جاری در ایالات متحده منتشر شوند- به ویژه شاخص قیمت مصرف‌کننده این کشور که امروز منتشر شد- می‌توانند به عنوان چنین سیگنالی برداشت شوند.

آخرین نظرسنجی بلومبرگ‌نیوز تخمین متوسطی را از جهش 5.1 درصدی در ماه مارس در مقایسه با سال قبل ارائه می‌دهد. برخی از ناظران بازار ارز دیجیتال معتقدند که قیمت بیت کوین می‌تواند به هر رقمی که نشان‌دهنده ضعف در احساسات مصرف کننده ایالات متحده باشد، پاسخ مثبت دهد.

به گفته  Krugljakow، هر میزانی کمتر از 5.2 درصد یا حدود 5.2 درصد می‌تواند منجر به ادامه روند صعودی بیت کوین شود. اما رقم 5.3 درصد یا بالاتر از آن به احتمال زیاد یک شوک خفیف ایجاد می‌کند و عملکرد فعلی قیمت را کاهش می‌دهد.

با رسیدن قیمت بیت کوین به بالای 30 هزار دلار در این هفته برای اولین بار از ماه ژوئن 2022، تا کنون بیش از 80 درصد رشد داشته است. گفتنی است از دلایل مهم ریزش قیمت بیت کوین در سال گذشته، موضع سختی بود که تنظیم‌کننده‌های آمریکایی پس از فروپاشی FTX در اواخر سال 2022 اتخاذ کردند.

بسیاری از تحلیلگران بازار بر این باورند که شکست قیمت بالاتر از 30 هزار دلار می‌تواند در را برای آزمون کوتاه‌مدت در اواخر ماه مه 2022 در حدود 32 هزار و 500 دلار باز کند که می‌تواند نشان‌دهنده افزایش 10 درصدی بیشتر در مقایسه با سطح فعلی قیمت بیت کوین باشد.

Nathan Batchelor، شریک مدیریتی در پلتفرم تجزیه و تحلیل داده Biyond Trader، اظهار داشت: در حال حاضر بیت کوین به اخبار بد واکنش نشان نمی‌دهد. این موضوع، نشانه‌ای از قدرت خریداران در بازار است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.