دست تتر رو شد / افشای رازهای حقوقی محبوب‌ترین استیبل‌کوین جهان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، وال استریت ژورنال با انتشار مدارکی، برخی از مشکلات حقوقی شرکت تتر که ناشر بزرگترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین در جهان است را فاش کرده است.

ساخت اسناد جعلی و استفاده از شرکت‌های کاغذی

وال‌استریت ژورنال جمعه گذشته گزارشی منتشر و راز‌هایی را درباره شرکت Tether فاش کرده است. بر این اساس، شرکت تتر که سازنده بزرگترین استیبل‌کوین جهان با بیش از ۷۱ میلیارد دلار است، از اسناد جعلی و شرکت‌های کاغذی برای باز کردن حساب‌های متعدد بانکی و ارتباط با سیستم بانکی جهانی استفاده کرده است.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به ایمیل‌ها و مدارکی، قصد اثبات ادعای خود را دارد.

این گزارش با استناد به یک ایمیل نشان داده است که یک شرکت چینی با هدف دور زدن سیستم بانکی، از صورت‌حساب‌های فروش و قرار‌دادهای جعلی برای هر برداشت و واریز در حساب خود، استفاده کرده است.

استفن موور که یکی از صاحبان شرکت تتر است این موضوع را تایید کرده و پس از افشای این اطلاعات، با این شرکت چینی به‌ علت فعالیت‌های ریسکی قطع ارتباط کرده است.

https://cdn.yektanet.com/assets/templates/iframe/banner_template.html?v=2023020609

همکاری با موسسات تروریستی

همچنین بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، این شرکت با اشخاص ثالثی همکاری می‌کند که سابقه حقوقی مناسبی ندارند. بر اساس اسناد موجود، این اشخاص ثالث، میلیون‌ها دلار از دارایی‌های توقیف شده را به یک مرکز تروریستی انتقال داده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا نیز به همین دلیل، در حال انجام تحقیقات درباره شرکت تتر است.

پاسخ شرکت تتر به اتهامات

پس از انتشار این گزارش، این شرکت اتهامات را رد کرد و آنها را گمراه‌کننده خواند. این شرکت اعلام کرد که از قوانین احراز هویت مشتری و قوانین ضد‌پولشویی پیروی می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات حقوقی تتر، مربوط به مسئله اثبات داشتن پشتوانه دلاری است. این شرکت تاکنون نتوانسته به صورت رسمی مدارکی را ارائه کند که اثبات کند تتر‌های مینت شده، پشتوانه دلاری دارند یا خیر.

همچنین، شرکت Tether در سال ۲۰۲۱ هم متهم به ادعاهای نادرست درباره مسائل پشتوانه‌ داشتن تتر در دادگاه نیویورک شده بود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.