حرکت صنعت ارز دیجیتال به سمت استیبل‌کوین‌های غیردلاری

 چانگ پنگ ژائو، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازار ارز دیجیتال و مدیرعامل صرافی بزرگ ارز دیجیتال بایننس، نظرات جدید خود را درباره آینده استیبل‌کوین‌های این بازار و حرکت به سمت استیبل‌کوین‌های غیردلاری اعلام کرده است.

طلا جایگزین دلار در بازار ارز دیجیتال می‌شود؟

چانگ پنگ ژائو روز گذشته و در پاسخ به سوال استفاده از طلا به عنوان استاندارد ارزش به جای دلار آمریکا در بازار ارزهای دیجیتال در فضای توییتر، دیدگاه خود نسبت به آینده استیبل‌کوین‌ها را مطرح کرده است.

از نظر مدیرعامل صرافی بایننس، استفاده از طلا منطقی به نظر می‌رسد. اما در حال حاضر اکثر هزینه‌های افراد هنوز بر اساس ارز‌های فیات است.

به همین دلیل است که افراد سود سرمایه‌گذاری خود را بر اساس دلار آمریکا محاسبه می‌کنند و استیبل‌کوین‌های میخکوب شده بر اساس دلار آمریکا از اهمیت بالایی برای افراد برخوردار هستند.

پشتوانه‌های جدید استیبل‌کوین‌ها

ژائو باور دارد که استیبل‌کوین‌های بازار ارز دیجیتال به مرور زمان به سمت استیبل‌کوین‌ها با پشتوانه (میخکوب شده) یورو، ین ژاپن و یادلار سنگاپور حرکت خواهد کرد. با این حرکت، وابستگی به دلار آمریکا در استیبل‌کوین‌ها کاهش خواهد یافت.

از طرفی، اقدامات دولت ایالات متحده آمریکا در قبال استیبل‌کوین‌های دلاری، ممکن است که صنعت ارزهای دیجیتال را به سمت ارزهای دیگر سوق دهد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.