بریتانیا خودپردازهای ارز دیجیتال غیرقانونی را از بین می‌برد

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، طبق اعلام FCA، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) و همچنین واحد اطلاعات دیجیتال پلیس یورکشایر غربی، در پروسه از بین بردن خودپرداز‌های غیرقانونی ارز دیجیتال شرکت داشتند.   گمان می‌رود این برنامه بخشی از اولین مراحل سرکوب دستگاه‌های خودپرداز غیرقانونی در بریتانیا باشد.

خودپردازهای غیرقانونی ارز دیجیتال

سازمان دیده‌بان ادعا کرده است، در حال حاضر هیچ اپراتور خودپرداز رمزنگاری در بریتانیا ثبت نام FCA را ندارد. در این بیانیه آمده است که این آژانس قبلاً به همه اپراتورها نامه داده و در مورد عواقب قانونی عدم ثبت نام در FCA  به آنها هشدار داده است.

این آژانس در‌ این‌باره گفت: FCA با چندین شریک مجری قانون، از جمله نیروهای پلیس محلی، همکاری می‌کند تا دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال غیرقانونی را مختل و غیرفعال کنند.

دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال به مشتریان خود اجازه می‌دهند تا ارزهای سنتی را خریداری کرده یا به سایر دارایی‌های رمزنگاری شده تبدیل کنند. بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، ۲۷ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در سراسر بریتانیا نصب شده است.

مارک استوارد، مدیر اجرایی FCA گفت: خودپردازهای ارز دیجیتال ثبت نشده که در بریتانیا فعالیت می‌کنند، اکثرا این کار را به صورت غیرقانونی انجام می‌دهند.

لینزی برنتس از تیم سایبری در پلیس یورکشایر غربی گفت که آنها نامه‌های هشداردهنده‌ای را برای اپراتورهای خودپرداز کریپتو صادر کرده‌اند و از اپراتورها درخواست کرد‌ه‌اند تا از استفاده از ماشین‌ها خودداری کنند.

مارک استوارد، مدیر اجرایی و نظارت بر بازار FCA، گفت: «ما به شناسایی و ایجاد اختلال در کسب‌وکارهای ارز دیجیتال ثبت ‌نشده در بریتانیا ادامه خواهیم داد.

کسب‌وکارهای رمزنگاری که در بریتانیا فعالیت می‌کنند باید در FCA برای اهداف مبارزه با پولشویی ثبت شوند. با این حال، خود محصولات کریپتو در حال حاضر غیرقانونی و پرخطر هستند و اگر روی آنها سرمایه‌گذاری کنید، باید آماده باشید تا در بدترین سناریو، تمام پول خود را از دست بدهید.

سخت‌گیری FCA

این اقدام تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که FCA اعلام کرد، تمام شرکت‌های رمزنگاری که برای مشتریان بریتانیایی بازاریابی می‌کنند، از جمله شرکت‌های مستقر در خارج از کشور، به زودی باید از رژیم جدید تبلیغات مالی بریتانیا پیروی کنند.

این آژانس تهدید کرد که تخلفات مالی ممکن است منجر به حکم 2 سال زندان شوند. شرکت‌ها باید از هم اکنون برای این رژیم آماده شوند. همچنین تنظیم‌کننده‌ها نیز اعلام کردند که ما در برابر شرکت‌هایی که این الزامات را نقض می‌کنند، اقدامات جدی انجام خواهیم داد.

شایان ذکر است، داده‌های واحد پلیس بریتانیا Action Fraud نشان داد که کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال در بریتانیا با 32 درصد افزایش به 226 میلیون پوند (273 میلیون دلار) در یک سال رسیده است.

هینش شاه، حسابدار پزشکی قانونی در Pinsent Masons، می‌گوید: هر زمان که شرایط سخت می‌شود، کلاهبرداران با وعده بازدهی کلان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران کم تجربه می‌روند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.