زنگ استکبارستیزی در سراسر کشور نواخته شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، آیین نواختن زنگ استکبارستیزی، صبح امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۲ با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و مسئولان این وزارتخانه در مدرسه شهید فهمیده شهر تهران و به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

علیرضا کریمیان در ابتدای این مراسم با گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: افتخار داریم که در این مدرسه زنگ استکبارستیزی را به صدا درآوریم که افتخاری بسیار بزرگ است.

وی ادامه داد: در چنین روزی ۳ اتفاق بزرگ در گذشته رخ داده است، اولین اتفاق در سال ۱۳۴۳ رخ داد؛ در حالی که حضرت امام(ره) با شاه ملعون مبارزه می‌کرد، ایشان به خاطر مخالفت با یک لایحه تبعید شدند، تبعیدی که نقطعه عطفی در تاریخ مبارزه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: در ادامه در سال ۱۳۵۷ که انقلاب هنوز به پیروزی نرسیده بود، شاه مجددا با کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران یک جنایت دیگر را رقم زد و سومین اتفاق نیز در سال ۱۳۵۸ رخ داد. یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که استکبار جهانی مقابل آن ایستاده بود و از هر تلاشی برای از بین بردن این نهال نوپا استفاده می‌کرد، به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام(ره) لانه جاسوسی را تسخیر کردند و نقطه عطفی دیگر را در تاریخ انقلاب رقم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خطاب به دانش‌آموزان افزود: اگر می‌خواهید امروز چهره زشت استکبار را ببیند و به عمق پلیدی آن پی ببرید، می‌توانید اخبار سرزمین‌های اشغالی و ظلمی که به مردم غزه را مشاهده کنید.

وی در پایان گفت: استکبار، استقلال را از هیچ‌ مردمی نمی‌پذیرد و ظلم را به مردمان آزاده در جهان روا می‌دارند.

در ادامه این مراسم رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به این لحظه می‌خواهیم یک حقیقت پدیدار شود و برای آن می‌جنگیم؛ این حقیقت در پی این است که بگوید ما نه می‌خواهیم ظالم باشیم و نه ظلم را می‌پذیریم کسی که بخواهد به ما ظلمی کند او را سر جایش می‌نشانیم و اگر ظلمی ببینم نیز به مظلوم کمک می‌کنیم.

وی افرود: این حقیقت از از دوجا به ما رسیده؛ اول از تاریخ سرتاسر افتخار ایران عزیز که به کشور صلح معروف بوده است بودیم و دوم از دین مبین اسلام.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند تا روی پاهای خودمان استوار باشیم، گفت: آمریکا از یک چیز ترس دارد و آن بیداری کشورهای دیگر‌ مانند ایران است. انقلاب اسلامی یکی از ثمره‌هایش بیداری مردم فلسطین و لبنان بود و الان شاهد شرایطی هستیم که رژیم صهیونیستی از ترس این مردم، اقدام به کودک کشی می‌کند.

صحرایی با بیان اینکه امروز در راهپیمایی روز ۱۳ آبان به رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌گوییم که کودک‌کشی، نشان از سقوط شما دارد، عنوان کرد: دشمن تاریکی را دوست دارد اما ما روشنایی را، هرچه قدرت دارند به کار می‌گیرند تا بچه‌های ایران در تاریکی بمانند اما اجازه نمی‌دهیم چرا که انقلاب اسلامی نور تابانده بر این ظلمت.

وی افزود: امروز زنگ اسکتبارستیزی یعنی زنگ فهمیدگی، آرمان‌اندیشی، غیرت، خروش علیه ظلم و فریاد علیه ظالم است. این زنگ، زنگ مبارزه با شیطان است. ان‌شالله به فضل الهی این دانش‌آموزان چشم شیطان را کور خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش‌آموزان در راهپیمایی امروز یک پیام برای دانش‌آموزان غزه دارند؛ همانطور که صدام نابود شد و به زباله‌دان تاریخ پیوست ان‌شالله نتانیاهو و سردمداران ظلم نیز نابود خواهند شد چرا که حق هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد و با حضورمان در این راهپیمایی نشان می‌دهیم که منتظر یک فرمان از سمت ولی‌ امر مسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستیم تا طومار اسراییل را درهم بپیچیم.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.