فعالیت های تربیتی و گفتمان دینی در نمایشگاه امسال ارائه می شود

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، میکائیل باقری درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه قرآن کریم اظهار کرد:

سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال در مصلی امام خمینی (ره) تهران از امروز ۱۲ تا ۲۷ فروردین برپا خواهد شد.

وی افزود: آموزش و پرورش در غرفه و فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع فعالیت می کند. در این غرفه یک مدرسه ای طراحی می شود که نمای ظاهری این مدرسه با امکانات مدرسه واقعی در حوزه پرورشی و فوق برنامه طراحی خواهد شد و بسترها و ظرفیت های پرورشی در مدرسه با اولویت فعالیت های قرآن، عترت و نماز به نمایش گذاشته می شود.

باقری بیان کرد: مربیان پرورشی از این امکانات برای کشف و پرورش استعدادها و تربیت دانش آموزان در این مدرسه استفاده می کنند همچنین در این مدرسه دارالقرآنی طراحی می شود تا دانش آموزان با مراجعه به غرفه آموزش و پرورش، استعدادیابی و به کلاس های دارالقرآن کل کشور هدایت شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: مجموعه فعالیت های مدرسه مانند جشن تکلیف هرشب در این غرفه برگزار می شود. در این مدرسه یک جایگاهی به نام سکوی مدرسه وجود دارد و فعالیت ها در حیاط مدرسه و سکوی مدرسه انجام می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های تربیتی، قرآنی، گفتمان دینی، مشاوره های قرآنی، اجرای برنامه های حفظ محور، مصاحبه با افراد موفق و ارائه برنامه های دارالقرآن های کشور در این مدرسه انجام خواهد شد.

باقری عنوان کرد: فراخوانی به معاونت های مختلف وزارت آموزش و پرورش داده شده است تا برنامه های خود را در این غرفه و مدرسه طراحی شده، ارائه کنند.

وی بیان کرد: این مدرسه بستر و فرصت های تربیتی مختلفی دارد همچنین اتاق مشاوره راه اندازی خواهد شد که خانواده ها و دانش آموزان از حضور مشاوران استفاده کنند در ضمن برنامه هایی که در نمازخانه و کتابخانه مدارس برگزار می شود نیز در این مدرسه اجرا خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز اشاره کرد: بنا داریم در نمایشگاه قرآن امسال، سامانه نورینو را فعال کنیم تا معلمان موقعیت مدرسه خود را در رتبه بندی کشوری پیدا کنند و پرونده تربیتی خود را ببینند.

به گفته باقری سکوی مدرسه که فعالیت ها را مدیریت می کند از شبکه شاد پخش زنده خواهد داشت.

وی اظهار کرد: دبیرخانه کمیسیون آموزش قرآن در آموزش و پرورش مستقر است و دستگاه ها در حال انجام تکالیف آموزش عمومی قرآن هستند لذا همکاران در غرفه های مرتبط حضور پیدا می کنند تا با برنامه ریزی منسجم، برنامه های این کمیسیون را در غرفه ما اجرا کنند.
 

باقری در پایان تصریح کرد: از همکارانم در اداره کل قرآن، عترت و نماز، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه قرآن امسال تشکر ویژه دارم.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.