مقایسه دو ارز دیجیتال صرافی بایننس

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، صرافی بایننس بزرگترین و مهم‌ترین صرافی غیر متمرکز در دنیا است. طی سال‌های گذشته این صرافی موفق به کسب بیشترین حجم معاملات و بیشترین تعداد کاربر در جهان شده است. جالب است بدانید این صرافی دو رمزارز مهم نیز راهی بازار کرده است که هر دو در میان برترین ارزها از نظر حجم معاملات قرار دارند

ویژگی‌‌های دو ارز دیجیتال بایننس

اگرچه بی‌ان‌بی و بی‌یو‌اس‌دی هر دو توسط Binance ایجاد شده‌اند، اما اهداف متفاوتی دارند. بی‌ان‌بی توکن ابزاری بایننس مبتنی بر زنجیره هوشمند این شرکت است.کاربران قادر خواهند بود از این ارز برای انجام تراکنش ها و دریافت تخفیف در کارمزد معاملات  استفاده کنند. در سویی دیگر  بی‌یو‌اس‌دی یک استیبل‌کوین با ارزش ثابت 1 دلار است که می‌تواند در دنیای کریپتو جهت مقاصد زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

Untitled 4

موارد استفاده بی‌ان‌بی

بی‌ان‌بی یا بایننس‌کوین به عنوان توکن ابزاری Binance ایجاد شد. در ابتدا مزیت آن به دست آوردن تخفیف کارمزد معاملات بود. به این معنا که کاربر در صورت پرداخت با بی‌ان‌بی واجد شرایط پرداخت کارمزد کمتری خواهد بود. به گفته بایننس تخفیف 25 درصدی کارمزد تنها تا سال 2022 ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر میزان تخفیف به 6.75 درصد کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، بایننس با معرفی رنجیره هوشمند خود استفاده از بی‌ان‌بی را گسترش داده است. این زنجیره مهمان پروژه‌های مهم و بزرگی همچون (پنکیک سواپ) است. رمزارز بی‌ان‌بی همچنین جهت تایید تراکنش‌های در تعامل با زنجیره هوشمند بایننس نیز کاربرد دارد.

Untitled 5

کاربرد بی‌یو‌اس‌دی

در سویی دیگر بی‌یو‌اس‌دی یک استیبل کوین با ارزش ثابت و همیشگی 1 دلار است. مزیت این ارز نسبت به سایر استیبل‌کوین‌ها نگه‌داری 96 درصد از ذخایر خود به صورت نقد و معادل‌های نفقدی محسوب می‌شود. گفته می‌شود این رقم بالاتر از سایر استیل‌کوین‌های بازار است.

به طور مثال رمزارز یو‌اس‌دی‌تی تنها 2.9 درصد از ذخایر خود را به صورت نقدی در اختیار دارد. از موارد استفاده این ارز می‌توان به معامله سایر کریپتو‌ها با این ارز و یا جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در دلار اشاره کرد.

چه اشخاصی پشت هر ارز هستند؟

BNB همزمان با راه‌اندازی صرافی بایننس در سال 2017 توسط همین شرکت به بازار عرضه شد. بی‌یو‌اس‌دی نیز توسط بایننس با همکاری شرکت (پاکسوس) که یک موسسه مالی تحت نظارت نیویورک محسوب می‌شود، در سال 2019 عرضه شد.

با اینکه هر دو ارز‌ بررسی شده توسط بایننس ایجاد شده‌اند، هرکدام موارد استفاده متفاوتی را در اکوسیستم Binance ارائه می‌کنند. اگر به دنبال استفاده ار از اکوسیستم Binance به ‌ویژه زنجیره هوشمند هستید، توصیه می‌شود مقداری بی‌ان‌ب در کیف پول خود جهت تایید تراکنش‌ها داشته باشد. در سویی دیگر با استفاده از بی‌یو‌اس‌دی، ضمن حفظ ارزش پول در دنیای بی‌ثبات کریپتو خواهید بود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.