مهلت ثبت نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیرماه است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان : اصغر باقرزاده در شبکه خبر سیما اظهار کرد: شعار فعالیت‌های تابستانی امسال «تربیت بدون توقف؛ ایجاد موقعیت‌های تربیتی توسط تمام نهادها، خانواده‌ها و مدارس برای دانش آموزان» است.

وی با بیان اینکه از اول خردادماه ثبت پایگاه‌ها را در سامانه نورینو پیش بینی کرده بودیم، افزود: حدود ۲۵ هزار پایگاه در حدود ۲۰ درصد مدارس، به علاوه هزار کانون فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش و هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف تا به امروز در نورینو ثبت شده است و این روند تا ۷ تیر ادامه دارد.

به گفته باقرزاده، دانش آموزان تا ۱۵ تیر فرصت ثبت نام در این ۲۵ هزار پایگاه را دارند و از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می‌توانند رشته‌های مختلف را در مکان‌های مختلف ببینند و برای ثبت نام در این پایگاه‌ها اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه ۳۷۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این ۲۵ هزار پایگاه تابستانی ثبت نام کرده اند، درباره هزینه کلاس‌ها اظهار کرد: تمام پایگاه‌هایی که در سامانه جامع معاونت پرورشی در درگاه وزارت آموزش و پرورش یعنی “نورینو” ثبت شده‌اند، باید مبلغ شهریه کلاس را نیز در این سامانه عنوان کنند. بنابراین قطعا نظارت بر شهریه‌ها وجود دارد.

باقرزاده افزود: برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها رایگان است اما برخی از فعالیت‌ها به دلیل اینکه رویکردشان مهارتی و حرفه‌ای است و احتیاج به ابزار و مربی متخصص دارد، هزینه و شهریه دریافت می‌کنند اما سقفی برای آنها وجود دارد و نظارت بر این هزینه‌ها از طریق شورای اوقات فراغت استان که مدیر کل استان، رئیس آن است، انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه می‌کنم دانش آموزان از برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند. اساتید این پایگاه‌ها مورد تایید آموزش و پرورش است و نظارت بر مبالغ و شهریه‌های آن وجود دارد و آموزش و پرورش اجازه دریافت مبالغ غیرمتعارف را نمی‌دهد.

به گفته باقرزاده والدین و دانش آموزان می‌توانند در سامانه “نورینو” و پنجره خدمات واحد وزارت آموزش و پرورش، شکایات خود درباره شهریه‌های احتمالیِ نامتعارف کلاس‌های پایگاه‌های تابستانی را ثبت کرده و اطلاع دهند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.