کانال مالی ایران و روسیه متصل شد

 معاون امور بین الملل بانک مرکزی – در مراسم امضای تفاهم نامه ایران و روسیه با موضوع اتصال پیام رسان‌های مالی دو کشور، اظهار کرد: از یکسال گذشته سند اقدامات مشترک ایران و روسیه به امضای طرفین رسید و این تفاهم نامه اولین اقدام بود که عملیاتی شد از این به بعد پیام رسان‌های مالی همه بانک‌های ایران و همه بانک‌های روسیه به یکدیگر متصل شدند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه سامانه‌های پیام رسان دو کشور به یکدیگر متصل خواهند شد و همه بانک‌های ایران و همه بانک‌های روسیه می‌توانند پیام های استاندارد بانکی داشته باشند و همه بانک‌های ایران در خارج از کشور و همه بانک‌های خارجی متصل به سامانه پیام رسان روسیه که شامل بیش از ۱۰۰ بانک در ۱۳ کشور خارجی (به غیر از روسیه) است می‌توانند در قالب بستری فراهم شده با بانک‌های ایران تبادل داشته باشند.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که این تفاهم نامه در راستای تسهیل روابط بانکی بوده و اجرای آن تسهیل مبادلات تجاری و کار بازرگانان و تجار کشورهاست، گفت: در بستر این دو پیام رسان همه پیام‌های استاندارد بانکی از جمله حواله، ضمانت نامه، ال سی و غیره قابل تبادل است و با توجه به این‌که بانک‌های مرکزی دو کشور تبادل و تعاملات‌شان بر پایه زیرساخت‌های ملی خودشان است این تفاهم‌نامه غیر قابل توقف و تحریم‌ناپذیر است.

کریمی با بیان این‌که امشب اولین تبادل پیام را بین یکی از بانک‌های ایران و روسیه برقرار می‌کنیم، گفت: طی روزهای آینده با توجه به حضور تیم فنی بانک مرکزی روسیه در تهران زمینه برقراری ارتباط همه بانک‌های ایران و روسیه در بستر این پیام‌رسان‌ها فراهم خواهد شد.

ولادیسلاو گردچین – نماینده بانک مرکزی روسیه – در این باره گفت: بزرگترین مزیت این تفاهم‌نامه این است که تحریم‌های غربی نمی‌تواند روی آن اثر بگذارد و سازمان‌های مالی ما پس از امضای این تفاهم‌نامه به صورت گسترده‌تری با سایر نهادها و سازمان‌های مالی ایران در ارتباط خواهند بود.

وی اظهارکرد: این تفاهم‌نامه مربوط به پیام‌رسان‌های مالی و نقل و انتقالات وجوه است که بسیار به تجار دو کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.